Svanninge Sogn

Svanninge sogn ligger inden for området, der afgrænses af:

​Mod nord: Odensevej 193 incl. - Nørremarken- Kronborgvej - hele Stenbækvej og Østerbyvej

​Mod øst: Svanningehuse 41-45 incl., Rallebæksgyden samt Nyborgvej (øst).

Mod syd: Assensvej 98 incl. - Smedemestervej - Odensevej 89 (d.v.s. linjen nord for Johan Rantzausvej)

​Mod vest: Nyborgvej (vest) - Grubbemøllegyden- Hornegyden 16 - 27 incl. og i Falsled: Assensvej til "Hattebækken"- Bjerghammer - Højstræde

Mange kender Svanninge kirke på distancen. Dens gulkalkede mure og høje spir rager op i det blide sydfynske landskab, og hvad enten man nærmer sig Faaborg ad landevejen eller fra fjorden ser man kirkens karakteristiske profil.

​Svanninge kirkesogn strækker sig over et område nord og vest for den sydfynske købstad og omfatter landsbyerne Svanninge, Millinge og Falsled. Falsledboerne fandt dog vejen lidt for lang til Svanninge kirke og fik derfor deres egen kirke i 1932.
Klik nærmere; gør den fjerne kirke til din nære kirke og få oplysninger om gudstjenester, og alt det praktiske.